خیلی از خریداران خودرو بعد از خرید تمایل به اسپرت کردن خودرو تغییر در سیستم رینگ و تایر خودرو دارن.

در ادامه این مطلب به این موضوع می پردازیم

مشخصات رینگ فابریک در خودروهای سری 200 چیست؟

رینگ شرکت اورجینال برلیانس سری 200 تا قبل از داخلی سازی

رینگ جدید شرکت پارس خودرو روی سری 200

PCD فاصله پیچ ها
CB قطر مرکزی توپی چرخ
ET فاصله جای پیچها از کاسه چرخ
سایز هم شامل قطر رینگ در عرض رینگ هست 15 اینچ با عرض 5.5 اینچ


با توجه به مشخصات رینگ اسپرت این خودرو و طبق مندرجات استاندارد که توسط شرکت آلمانی توف تهیه شده بر روی رینگ با عرض 5.5 اینچ نهایت لاستیک پهن که میتوان نصب کرد 195 می تواند باشد

اندازه های مناسب تایر بر اساس سایز و پهنای رینگ


و همچنین با توجه به سایز فضای خالی گلگیرهای خودرو و تست بچه های گروه برلیانس بهترین فاق برای این رینگ بدون درگیری به 60 هست. به عبارت دیگر پهن ترین سایز تایر ممکن برای برلیانس سری 200 با رینگ فابریک تایر 195/60/15 هست.

کومهو قیمت ۴۳۵.۰۰۰ تومان 👆 در اسفند 96

تصویر مقایسه ای از رینگ سری 300 و سری 200 در شکل زیر دیده میشود. بسیاری فکر میکنن که این دو رینگ یکی هستن ولی رینگ سری 300 پهن تر هست و 1 اینچ بزرگتر و توپی آن نیز بزرگ تر هست. توجه کنید نصب رینگ که توپی ان با توپی خودرو یکسان نباشد سبب ایجاد مشکل در سیستم جلوبندی خواهد شد.

رینگ سری 300 در سمت چپ گلهای آن باز هست و رینگ سری 200 که بالاتر هم نشان دادیم گلهای آن جمع هست


نصب رینگ و لاستیک های بزرگتر مانند رینگ سری 300 یا لاستیک پهن تر : 

وجود رینگها و لاستیکهای بزرگتر از استاندارد خودرو، علاوه بر گرانتر بودن، ایرادات دیگری مانند کند شدن حرکت خودرو، شتابگیری ضعیف تر، بلندتر شدن خط ترمز، فشار آوردن به سیستم تعلیق و تاب برداشتن رینگها را باعث می شود.

همچنین نصب لاستیکهای پهن در زیر خودرو، علیرغم فراهم نمودن هندلینگ و کنترل بهتر برای خودرو، باعث افزایش اصطکاک لاستیک با سطح جاده و در نتیجه کاهش شتاب خودرو و افزایش میزان مصرف سوخت می گردد و خط ترمز خودرو را طولانی تر می کند. بنابراین اگر قصد دارید خودروی خود را اسپرت نمایید، بهتر است از رینگ و لاستیکهایی سبک وزن برندهای معروف استفاده کنید تا علاوه بر سبک تر بودن، دارای استحکام و امنیت بیشتری نیز باشد.

نمونه ی نتایج نصب لاستیک های پهن 205 :

 

 

 

فقط نمونه ای از چند مشکلی بود که در اثر انداختن لاستیک های پهن روی خودرو حاصل شده است.


تصویری دیگر از رینگ فابریک خودرو برلیانس سری 200 (اورجینال):


در صورت نصب رینگ با توپی ها مختلف باید در مرکز توپی بوش نصب شود یا توپی و کاسه چرخ خودرو تعویض شود:

تا در سیستم جلوبندی خودرو تاثیر کمتری داشته باشد در هر صورت این کار توصیه نمیشود.

نصب بوش در مرکز رینگ های غیر سایز

تصویر نصب شده رینگ فابریک اسپرت خودرو (اصلی شرکت برلیانس)

تصویر نصب شده رینگ فابریک اسپرت خودرو (اصلی شرکت پارس خودرو)