یکی از رایج ترین سوالات و ابهامات همین مورد هست:

من شنیدم برای موتورهای زیر 2000 تنفس طبیعی گیربوکس اتومات جوابگو نیست پس چه جوری روی برلیانس سری 200 با موتور 1500 اتومات نصب شده؟

در حقیقت این مورد بر میگردد به ساختار گیربوکس ها، در گیربوکس های AT و CVT اتلاف انرژی بسیار بالاست به همین دلیل موتور باید قدرت بیشتری تولید کند. در حالیکه برلیانس از تکنولوژی کشور آلمان استفاده کرده و گیربوکس AMT استفاده کرده 

همچنین این سیستم یک نوع بدون کلاچ نیست و فقط پدال کلاچ از داخل اتاق برداشته شده است. این سیستم چون پیچیدگی های جعبه دنده های خودکار را ندارد، تعمیر و نگهداری آسان تری خواهد داشت. AMT یک راه حل آسان برای رسیدن به جعبه دنده خودکار است. حتی فراری نیز از این سیستم استفاده کرده است.

این گیربوکس قدرت و شتابی برابر و حتی مصرف سوخت برابر با دستی ارائه میدهد به دلیل 6 دنده بودن این گیربوکس در جاده ها مصرف سوخت تا صدی 5 کاهش می یابد که این موضوع توسط اعضای گروه 1200 ما چندین بار بررسی شده است.

بطوریکه با یک باک اتومات 40 لیتر بنزین سوپر در حدود 700 کیلیومتر طی شده است

در حالیکه در مدل دستی بیشترین میزان 600 بوده است 

عملگر کلاچ amt برلیانس سری 200 ساخت آلمان