یکی از مشکلاتی که کاربران با آن مواجه هستن رفتن رنگ داشبورد و فرمان خودرو هستیم. این رنگ بصورت نقره ای مات هست. کیلر زدن این بخش می تواند از ریزش و از بین رفتن رنگ آن جلوگیری کند.

برای کیلر زدن قسمت نقره ای خودرو چد نکته مهم وجود دارد: 

1- از در جا کیلر زدن و یا کیلر با اسپری برای داشبورد مخصوصا خود داری کنید. 

کیلر ماده ای بسیار چسبنده و دارای کیفیت های متفاوتی هست. معمولا کیلر های اسپری بازار کیفیت چندان بالایی ندارن و کیلر زدن در جا سبب خراب شدن داشبورد خواهد شد. در زیر نمونه هایی از کیلر که توسط اسپری انجام شده است و سبب خراب شدن داشبورد شده است دیده میشود: 

  

نمونه های اقدام به کیلر زدن توسط کاربران بصورت درجا (بدون باز کردن قسمت نقره ای) یا با اسپری

برای قسمت فرمان البته میتوانید بصورت درجا با پوشاندن اطراف فرمان به دقت یا زدن چسب کاغذی اطراف فرمان و استفاده از روزنامه در پشت فضاهای باز درجا اقدام به کیلر کنید. 

2- کیلر ماده ای خطرناک هست

کیلر اتومبیل معمولا در نوع اسپری و نوع صنعتی که متخصصین از آن استفاده می برند. کیلری که به صورت اسپری ارائه می شود، معمولا از مقاومت بسیار پایینی برخوردار بوده و پس از چند بار شتسشو از بین خواهد رفت. اما کیلری که در مراکز رنگ اتومبیل و توسط افراد متخصص برای ترمیم استفاده می شود، معمولا دارای مقاومت زیادی بوده و به همین جهت در مقابل شستشو، بزنین و تینر، از مقاومت خوبی برخوردار است. پس با این حساب توصیه می شود اگر همچنان به دنبال این هستید که رنگ خودروی خود را جلایی تازه ببخشید، این کار را از طریق افراد متخصص و مراکز معتبر انجام این کار انجام دهید و به هیچ وجه بدون داشتن تجربه کافی، این کار را خودتان انجام ندهید.

3- باز کردن قسمت نقره ای و خارهای سفید پشت آن 

قسمت نقره ای داشبورد در پشت دارای خارهای کوچیک سفید است که در هنگام باز کردن ممکن است شکسته یا گم شوند. باید این کار به دقت انجام شود. شکل این خارها در زیر آمده است : 

خار نقره ای پشت داشبورد برلیانس سری 200

نمونه باز شده داشبورد

بعد از برداشتن قسمت نقره ای اقدام به زدن کیلر توسط نقاش ماهر اتومبیل کنید

پس ابتدا قسمت نقره ای را توسط فردی ماهر باز کنید. برای این کار میتوانید از بخش آپشن ها در نمایندگی های مجاز سایپا کمک بگیرید. اگر میتوانید از بازار چند خار نقره ای خریدداری کنید تا در صورتی که گم یا شکسته شد بتوانید آنها را جایگزین کنید. 

در زیر نمونه های انجام شده کیلر یا رنگ که توسط بچه های گروه برلیانس سری 200 انجام شده مشاهده میشود: 

 

اجرای تریم طلایی و رنگ قسمت های نقره ای خودرو 

رنگ خاص و هماهنگ کردن روکش

مشکی کردن داشبورد